piątek, 31 stycznia 2014

Tablica magnetyczna, recykling i trochę koralików

   Tablica magnetyczna to jedna z tych rzeczy, o których myślałam, wzdychałam, marzyłam... i udało mi się zrealizować to marzenie końcem zeszłego roku. Tablica gotowa - a magnesików na niej mam stanowczy deficyt. W planach zakupy i rękodzielnicze eksperymenty - płaskie "surowe" magnesy ferrytowe można kupić w dość niskiej cenie solo, a zrobienie sobie własnej kolekcji magnesików to kolejna rzecz na mojej liście do zrobienia. Póki co mam braki. Kupiłam na siłę kilka, takie małe w czarnych plastikowych obudowach. Grunt, że są i działają.
    Z magnetycznie działających rzeczy miałam jeszcze serduszko oraz...dwa zapięcia zrecyklingowane z mojej starej torebki sprzed chyba 8 lat - przeleżały sobie jako przydasie - i wreszcie się przydały. Dorobiłam im koralikowe ozdoby na wierzchu.
Plecionkę trochę ciężko było doczepić, w końcu wymyśliłam, że naszyję ją na kawałek tkaniny i zmarszczę ją do środka, chowając pod tą blaszkę....


A sama tablica też jest w 100% recyklingowa, wykonana za zero złotych z ramki, która z powodu niewielkiej rysy miała zostać wyrzucona - i została przyniesiona mi przez mojego tatę. Blacha z zasobów "garażowych" niewiadomego pochodzenia, piękna nie była, więc ją owinęłam białym bawełnianym płócienkiem z tkaninowych zasobów. Tym sposobem tablica dołącza do prac z uwalnianych tkanin.
Tak wygląda cała tablica



A tu zbliżenie na moje dwa koralikowe magnesiki.



Przy okazji zgłaszam je na wyzwanie w Art-Piaskownicy - wyzwanie kolorystyczne
Żeby nie było wątpliwości, na wyzwanie zgłaszam magnesiki, sztuk dwie, a nie całą tablicę ;-)

Ps.Po zastanowieniu stwierdziłam, że to co tutaj popełniam, to nie recykling, tylko upcykling. Recykling byłby, gdybym blachę przetopiła na gorszą blachę,  z ramki zrobiła papier toaletowy albo co gorsze - gazetowy, a magnesiki.. hmmm?Pomysłów brak. A tak ze "śmieci", odpadów i przydasi powstało coś lepszego, pięknego i przydatnego.

2 komentarze:

  1. Grunt to dobry pomysł, a wykorzystać da się wszystko !
    Jeśli zadowolisz się magnesami, z ozdobami z drewna - mogę Ci sprezentować co nieco, proszę o kontakt :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł .......... dziękuję za udział w wyzwaniu AP :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo!

Blogging tips