piątek, 10 stycznia 2014

Szukam sensownych statystyk. Pomożecie?

Tak, wiem, jakie statystyki się zwykle poleca.
Google Analytics założone już dawno... i co?
Cóż, albo jestem techniczno-informatyczny matołek ( a nie zauważyłam, żeby było ze mną AŻ TAK źle;-) )
albo GA jest skomplikowany i daleko mu do intuicyjności - i wszystkie funkcje o które mi chodzi są poukrywane nie wiadomo gdzie,
albo zwyczajnie nie jest wcale taki wspaniały i szczegółowy jak się reklamuje.
O co chodzi? Kiedy po wielu trudach znalazłam, jak wyszukać statystyki na konkretny dzień,okazało się, że GA pokazuje mi 4 wejścia na bloga wczoraj, a guglowe statystyki zamontowane w panelu bloga - 150! I to nie jest pierwszy raz, po prostu całkiem mijają się ze sobą. Żeby było ciekawie, wejść z bloga na Etsy (statystyki wewnętrzne etsy) mam więcej niż mi wspaniałe GA pokazuje w ogóle wejść na mojego bloga! "Ki czort?"-jak mawia moja babcia ...?
Po równie upartym klikaniu wreszcie pojawiają się słowa kluczowe.... 35 w miesiącu. Hehe. Na konkretny dzień jedno, czasem dwa słowa kluczowe, o ile coś wyjdzie. Miałam kiedyś statystyki, które pokazywały 25 najpopularniejszych codziennie, reszta się nie mieściła. GA najwyraźniej nic nie wyłapuje, lepiej sobie radzi ta wersja statystyk z panelu, chociaż też tylko 10 pozycji pokazuje i trzeba by je sprawdzać codziennie tuż przed północą, żeby mieć jakieś wyobrażenie, bo cofnąć do konkretnej daty się nie da...
W tych starych dobrych statystykach, które zlikwidowali niestety, miałam też np porównanie dzienne, kiedy jest najwięcej wejść, godzinowo rozpisane, przejrzyście, w tabelce i jeszcze kolorami zaznaczona ilość wejść w danej godzinie... i wiele innych rzeczy, a w GA co? Muka. Niby coś jest, ale czy dokładne? Jak pokazują inne statystyki - dokładne nie jest wcale. I to mnie wkurza.
Osobiście nie jestem zachwycona Google Analytics. Nie wiem, może to jakaś wersja bezpłatna bardzo uboga i ja o czymś nie wiem? ;-) W każdym razie nie zachęciła mnie do opłacania czegokolwiek, ani do korzystania w ogóle.
Rozważam jeszcze, że może coś źle zainstalowałam, źle wpisałam, i dlatego źle mi działa. Ale skoro w ogóle działa, to znaczy, że chyba poprawnie zainstalowałam?
Czy wy też zauważyliście takie rozbieżności między statystykami z panelu bloga lub innymi, a osławionym GA?
Póki co Google Analytics mnie rozczarowało. Szukam czegoś innego. Może mi coś polecicie?
Edycja:
Ooo w tym momencie mi pokazuje, że są trzy osoby na blogu jednocześnie, a genialny GA dalej twierdzi, że mam tylko jedno wejście dzisiaj! No nie rozumiem!

3 komentarze:

  1. Niestety nie pomogę ci i nie mam pojęcia o czym piszesz:) na statystyki wogóle nie wchodzę :) pozdrawiam serdecznie!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. a wkleiłaś identyfikator GA w bloggerze w polu ustawienia-> inne-> Google Analytics
    Identyfikator usługi internetowej Analytics ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za zainteresowanie!
      Oczywiście wkleiłam ten kod. Mam wrażenie, że bez tego wcale by nie działało, a działa - tylko jakoś dziwnie.

      Usuń

Dziękuję za każde miłe słowo!

Blogging tips