sobota, 12 października 2013

Myślę i tworze na płasko, a co wyszło?

Dziś postanowiłam pokazać wam jeden z często przeze mnie używanych sposobów tworzenia moich prac koronkowych. Mianowicie dorysowywanie na papierze do gotowego kawałka. Co prawda zwykle robię to na bądź jakim skrawku papieru, szkice nachodzą jeden na drugi i zawierają notatki odnośnie grubości nitki i ilości supełków, ale na potrzeby zdjęcia popełniłam taką pokazową pracę:




A zaczęło się od wisiorka. Był sobie sam jeden, miedzianorudy z czernią. Chciałam "coś" do niego dodać. A potem poszło.
Dwie wersje rozmiarowe podwieszenia - o właśnie, pytanie pierwsze: Które lepsze waszym zdaniem?


Potem powstały
-kolczyki - połówki,
-kolczyk nie-połówka, który stał się wisiorkiem owalnym
-wisiorek niesymetryczny, będący wynikiem pomylenia wzoru, więc postanowiłam dorobić do niego cosie i zrobić naszyjnik, ale...
-całkiem nie wyszedł - znaczy na naszyjnik toto się nie nadaje. Za to nadało się do wyzwaniowego zdjęcia do Art-Piaskownicy - "Na płasko"


Na koniec pokazuję zbliżenie mojego krzywulca i pytanie drugie: Co to będzie?



(tak, tak, wprawdzie początkowo myślałam, że to nieudany kawałek, ale COŚ z niego wymyśliłam, i to coś dużego! Kto zgadnie co? )


10 komentarzy:

  1. Pyt.1. - mniejsze lepsze
    pyt.2 - rękawki?

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwsza wersja lepsza!!! a może to będzie korona albo bransoletka!?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też bardziej podoba mi się wersja pierwsza, a na drugie pytanie - to może jakaś zapinka do włosów?

    OdpowiedzUsuń
  4. Looks like it would make a beautiful hair clip to go with the necklace and earrings. or maybe a bracelet.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Wszystkim! Postanowione, robię wisiorek z drobniejszą wersją. A to krzywaśne, pofalowane drugie coś...Póki co nikt nie zgadł mojego pomysłu, chociaż przyznaję, że wasze propozycje bransoletki są hmmm... inspirujące :-) Zgadujecie dalej? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Really nice to see how you create things!! I like the items you have created!! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne te Twoje próby :-) Kogucik zachwycił mnie szczególnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajnie rozrysowane... a z tego cosia powstanie bizu? bo mi by to doskonale nadawalo sie do figurki pawia. to by byla podstawa ogona, trzebabybylo mu tylko piorka powczeopiac i tulow i glowke zrobic:D co Ty na to?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne sa Twoje prace, oprawa kaboszonów powaliła mnie na kolana:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję wszystkim za przemiłe komentarze i pomysły, niestety nikt nie zgadł co powstało, chociaż niewykluczone, że podpowiedzi w przyszłości wykorzystam ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo!

Blogging tips