poniedziałek, 3 grudnia 2012

ŚNIEG - drugi wzór na frywolitkową śnieżynkę



Zgodnie z postanowieniem pokazuję następną gwiazdkę. Ta także ma rozetkę wyplecioną z koralików, a oprócz tego przy jej robieniu odkryłam taki mały tik - zamianę nitek! Wszystko dlatego, że mi się czółenko wzięło i pękło...W związku z tym mam deficyt luźnych czółenek i najchętniej robiłabym wszystko na jednym plus kłębek. Tą gwiazdkę zaczęłam robić na dwóch, druga nitka symbolicznie nawinięta na to złamane - i oczywiście okazało się w połowie, że na pewno mi jej braknie. Bez sensu dowiązywać na ostatnim ramieniu gwiazdki, więc zaczęłam kombinować, co by tu zrobić, żeby mi tej nitki jednak starczyło. I nagle mnie olśniło. I co tam, że być może wyważam otwarte drzwi. Dla mnie to było odkrycie, więc się dzielę.
A chodzi o to,że zawsze trzymałam się zasady, że kółeczka w jedną stronę są robione z czółenka, a łuczki z kłębka, lub z drugiego czółenka. Ewentualne kółeczka w drugą stronę musowo wymagają drugiego czółenka, bo przekładanie palcami dłuuugiej nitki z kłębkiem nie jest fajnym zajęciem.


Żeby przyoszczędzić feralnej nitki, postanowiłam zamienić ją miejscami z tą od pierwszego - dobrego czółenka. Zrobiłam taką przeplotkę - pół supełka jak od wiązania sznurowadeł ;-) i po zaciągnięciu okazało się, że nitką, którą robiłam kółeczka środkowe mogę teraz zrobić też to zewnętrzne kółeczko. Po zamknięciu kółeczka zrobiłam drugą przeplotkę i znów mogłam robić łuczek normalnie.
Co mi to dało?
1) Uświadomiłam sobie, że sporo wzorów mogę robić na jednym czółenku, co mnie bardzo cieszy!
2) Dodatkowe supełki-przeplotki po obu stronach brzegowego kółeczka wzmacniają łączenie. Kółeczko nie kiwa się już na dwóch nitkach, co mnie niesamowicie denerwowało i odrzucało od niektórych wzorów.


Tak więc wbrew pozorom schemat jest na jedno czółenko! Na nitkę na czółenku nawlekamy sobie 12 małych koralików Toho11 jeśli planujemy wrabiać rozetkę z koralików.
 Zrobiłam też rozpiskę plecionki, bo trochę się różni od poprzedniej. Wszystkie koraliki to Toho11, nitka Maxi

 


Wytrwałym, którzy dotarli aż tutaj, przypominam, że Wyzwanie "ZIMA JEST PIĘKNA" dopiero się zaczyna. I wcale nie chodzi o to, żeby zrobić siedem śnieżynek - to po prostu moja odpowiedź na temat "ŚNIEG" który zarządziłam w tym tygodniu ;-)

11 komentarzy:

  1. Kochana skoro Ty się tak namęczyłaś to i ja spróbuję przekombinować ten schemacik na igłę!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szép... és köszi hogy megmutatod hogy kell készíteni...

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna śnieżynka! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny sposób na krótka nitkę. Dziękuję i postaram się wypróbować. Na pewno się przyda w "krytycznej sytuacji. Świetne śnieżynki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne snieżynki :) I dziękuję kochana za schematy, na pewno się przydadzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam i aż nie wiem co napisać :) jesteś zdolna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pięknościowa śnieżynka , spróbuję się z nią i koralikami zmierzyć

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka delikatna! Ta podoba mi się najbardziej.

    Zapraqszam do mnie na Candy joanna-i-pan.lew.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Śnieżynka nr 2 zrobiona: http://grazynao.blogspot.com/2012/12/sniezynka-2.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo!

Blogging tips