poniedziałek, 22 października 2012

Wąż w wodorostach - Inspiracje po to są

Sznury szydełkowo-koralikowe podpatrywałam od dawna u Weraph. Ale tak naprawdę dopiero ten naszyjnik - cudownie leśny lariat autorstwa Tauriel stał się przełomowym impulsem do działania. Nie jest ważne, że to akurat wcale nie jest typowy wąż szydełkowy. Ważny jest efekt! Gdzieś mi tam tkwił w głowie, ale nie umiałam zrobić sznura. Więc się w końcu nauczyłam! (czego efekty już tutaj pokazywałam). Nie miałam też dość dużo równiutkich koralików na pracę dłuższą niż pojedyncze bransoletki (sama chińska sieczka się nie nadaje). W końcu z okazji mojego poniedziałkowego cyklu "Inspiracje po to są"  postanowiłam zrealizować siedzący w pamięci naszyjnik. Oczywiście w innych kolorach i w sumie jednak nieco inny wyszedł;-) ale przecież nie chodziło o kopiowanie.


Mój ci on, nikomu nie oddam! Od dawna chciałam mieć taki naszyjnik wiązany bez żadnych zapięć!
Zrobiłam go z dwóch woreczków toho15 oraz garści (a może dwóch?) turkusowo morskiej chińskiej sieczki około 2mm  na mojej super turkusowej nitce, która trochę prześwieca, nadając całości bardziej turkusowy kolor. Wzór sznura 1a1b1c na 5 koralików daje spiralkę lewoskrętną.
Wodorosty w całości z chińszczyzny (bo nierówności w tym typie plecionki  nie przeszkadzają) zakończyłam dla odmiany malutkimi 3mm szlifowanymi koralikami w czarnym kolorze.

Okazuje się, że kwestia zakańczania sznura czymś innym niż metalowe końcówki jest przedmiotem prób i dociekań różnych osób, a efekty bywają różne, a czasem...takie same ;-) Na blogu tego Pana (tak, tak!) oprócz różnych sznurowo-koralikowych cudowności znalazłam lariat zakończony również wodorostami!

Pozdrawiam wszystkich inspirujących się :-)

8 komentarzy:

  1. Jaki piękny naszyjnik!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Gratuluję pracy, bardzo ładne kolory i wodorosty, i dziękuję za bycie inspiracją, to na prawdę OGROMNIE przyjemne. Pozdrawiam!.
    Kolczyków do niego nie bedzie :D, albo rosochatego pierścionka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolczyki w planie ;-)Pierścionków nie noszę..

      Usuń
  3. Ale super naszyjnik, prawdziwe wodorosty wyszły!!!!!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Naszyjnik wygląda super. Bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny naszyjnik. Tworzysz wspaniałe prace.
    Dziękuję bardzo za zwrócenie uwagi na brak zdjęć, nie mam pojęcia co się stało z tym moim wpisem, jakoś chochlik blogowy chyba.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo!

Blogging tips