czwartek, 16 sierpnia 2012

Jak uporządkować muliny

W ramach serii o porządkowaniu swojej twórczej przestrzeni, postanowiłam podzielić się z Wami moim sposobem na porządek w mulinach. Lubię od razu widzieć kolory, kiedy czegoś szukam, dlatego ten pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Wykonany kilka lat temu, sprawdzony i działa!



Potrzebne są:
 *kieszonki foliowe do segregatora
 *segregator ;-)
 *nożyczki
 *maszyna do szycia z funkcją zygzaka
 *długopis
 *linijka
  1. Przygotowane kieszonki należy ułożyć tak,żeby pasek z dziurkami miały po prawej stronie,a otwarty brzeg na dole. To pomaga nie pomylić się w wycinaniu, kieszonki będą otwarte zawsze po tej samej stronie.
  2. Wycinamy w wierzchniej warstwie folii prostokąt: wzdłuż białego paska tuż obok zgrzewu, zakręcamy przy zgrzewie na górnym brzegu na długości 2-4cm i z powrotem do otwartego brzegu kieszonki. Powtarzamy czynność we wszystkich kieszonkach.(zdj.3, zbliżenie - zdj.4)
  3. Dzielimy kieszonkę na 5 - 6 części (zależy,czy mamy dużo mulin jednego koloru), rysujemy linie pomocnicze długopisem. Przy podziale na 6 mieści mi się swobodnie 3-4 pasemka, ale 5 też się da upchnąć.
  4. Ustawiamy maszynę do szycia na dość szeroki i niezbyt gęsty zygzak i przeszywamy kolejno: otwarty brzeg kieszonki, oraz pozostałe zaznaczone długopisem linie, zaczynając od środkowej. Folia na ząbkach może nie chcieć się przesuwać, trzeba ją prowadzić ciągnąc delikatnie z tyłu.


I gotowe! W powstałe małe kieszonki wkładamy sobie mulinki, wpinamy do segregatora i odstawiamy :-)
Minusem jest to, że segregator trzeba odkładać na płasko, lub ustawiać grzbietem do góry, by muliny miały kieszonki ustawione do góry i nie wypadały, nie obrywały dziurek zwisając na jedną stronę. Ale porządek w mulinach wart jest wygospodarowania specjalnego miejsca dla segregatora :-) Zabałaganione poplątanymi nitkami pudełko stanowiłoby większy problem!
Takie rozwiązanie może się bardzo przydać osobom haftującym oraz miłośniczkom plecenia bransoletek z muliny :-)
Przy okazji - w planie mulinowa krajka z filmikiem instruktażowym :-) Jak mi się uda go nakręcić ;-)

10 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy pomysł. Ja non stop kombinuje co zrobić z kordonkami i koralikami. Non stop mi przybywa. Muliny na szczęście nie mam, ale znając mnie jeszcze trochę i mi przybędzie. Czekam za filmikiem!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale dobry pomysl,ja to mam wszysko razem,a jak wezel to masz nerwy zniesione

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł! A jak porządkujesz koraliki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym wciąż mam problem....Ale pracuję nad tym ;-)

      Usuń
  4. Fajny pomysł.Zapraszam do mnie to zobaczycie jak porządkuję koraliki.Pozdrawiam mari http://mari-sweetcarrot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój pomysł na moje zbiory jest stanowczo zbyt..detaliczny ;-) Chyba,że wymyśliłabym z czegoś takie duże rurki - pojemniki,ale na razie nic takiego nie wpadło mi w oko..

      Usuń
  5. Fajny pomysł! Ja swoje mam w foliowych woreczkach , każdy zawiera muliny zaczynające się na taką samą cyfrę np. 346 , 37, 312 są w tym samym woreczku, a wszystkie woreczki w podłużnym pudełku ( nie wiem po czym), żeby łatwo było szukać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie bardzo dobry pomysł przy haftach,jak się operuje numeracją, ja nawet wzornika nie mam, więc cyferki mi nic nie mówią. Dopiero bym miała melanż ;-)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy pomysł i z pewnością wart wypróbowania. Ja ciągle szukam optymalnego dla siebie sposobu uporządkowania i jak na razie nic z tego nie wychodzi:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo!

Blogging tips