czwartek, 10 listopada 2011

Hiper turkus z plamistym tłem:-/


Niesamowicie turkusowa satyna posłużyła mi jako tło dla białych frywolitkowych gwiazdek - rozetek z delikatnie miętowymi perłowymi koralikami. Koraliczki wydłubywałam z miksu zielonych, które miałam z dawien dawna. Więcej takich nie mam. Tak więc w pewnym stopniu te kolczyki są jedyne, chociaż należą do serii, a satyny mam jeszcze trochę..


Tak się zastanawiam, dlaczego na zdjęciach na manualu wychodzą mi takie turkusowo-purpurowe plamy w tle? Widać je na tych książkach, których użyłam jako tła. Nie wiem, co mogę pozmieniać w ustawieniach, żeby wychodziło lepiej? Ktoś mi poradzi?

5 komentarzy:

  1. śliczne .....a plam nie widać nie przejmuj się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widać,bo wybrałam względnie najlepsze,i może w tej skali się gubi,ale chciałabym wiedzieć,w czym rzecz...

    OdpowiedzUsuń
  3. Te plamy wyglądają mi na "ziarno" tzn. "szumy". Możliwe, że ustawiłaś dużą czułość z powodu słabego oświetlenia. Pokombinuj ze światłem, najlepiej jakby było naturalne :), a czułość 400 ISO u mnie to było za dużo i też miałam plamy.
    Kolczyki są prześliczne i to tło im wcale nie przeszkadza, a mnie interesuje jeśli możesz zdradzić co to za kordonek? Ślicznie lśni na drugim zdjęciu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakiś czas temu pstrykając fotki białych ścian w świeżo pomalowanym pokoju na zdjęciach zobaczyłam plamy - nie na wszystkich zdjęciach, ale... okazało się że obiektyw był brudny i moja biedną kompaktówkę trzeba było rozkręcić i wyczyścić. Jeżeli plamy są na wszystkich zdjęciach to może być podobnie - jeśli nie, nie mogę pomóc bo się za bardzo nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki,agagbu!Czułość? Hmm,niby widziałam w ustawieniach jakieś ISO ale cóż to było takiego? Teraz będę wiedziała przynajmniej,że tym się powinnam pobawić,bo tam jeszcze trochę jest takich różnych, które nie wiem co znaczą i co robią..taki ze mnie fotograf;-)A zdjęcia akurat robiłam pięknym,słonecznym dzionkiem, specjalnie dbając o dzienne światło...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo!

Blogging tips