środa, 3 lutego 2010

Wole oczy czyli perełkowanie frywolitkowe

Jest taki ornament architektoniczny,który Grecy umieszczali nad kolumnami,gdzieś tam w okolicy fryzu.Znalazłam na to trzy nazwy:perełkowanie,wole oczy oraz jajownik.Możliwe,że specjaliści odróżniają je jako wyraźne podgrupy.Niestety ja bazowałam na niewyraźnych wspomnieniach i wiadomościach wygrzebanych na szybko w sieci-do wszystkich trzech nazw wyświetla się taki sam obrazek.Perełkowanie mi się podoba jako nazwa,szczególnie że w wersji koronkowej użyłam perełek...a raczej perłowo mieniących się koralików.Wszystko stąd,że do kolczyków kwiatuszków z wrabianymi na nitce nośnej koralikami postanowiłam dorobić bransoletkę.

Właściwie wzór przypomina mi również kreskówkowe oczy-czarne kółeczko wpisane w biały owal.Tutaj akurat kolory są na odwrót,ale mimo to skojarzenie z oczkami skutecznie się mnie uczepiło.Równie dobrze może to być "oczkowy komplecik"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde miłe słowo!

Blogging tips